
LOM PRAHA má další důkaz, že je servis pístových motorů řady M pro civilní zákazníky žádoucí. Potvrzuje se, že restart tohoto programu v portfoliu státního podniku, byl krok dobrým směrem.
Malešický závod pohonných jednotek převzal do generální opravy motor M-137A, S/N 854562, který je svěšen z čs. akrobatického letounu Zlín Z-50M (OK-TRM, S/N 053), jehož majitelem a provozovatelem je Aeroklub České republiky. Stroj je předurčen pro výcvik širší reprezentace ČR v akrobacii.
Výše uvedené sdělení má dva hlavní aktéry. Tady je jejich kusé technické curriculum vitae. Letoun Z-50M je verze vyráběná od roku 1989 (prototyp zalétal 25. dubna 1988 tovární pilot Vladimír Peroutka) s motorem Avia M-137AZ (LOM M-137AZ) a dvoulistou vrtulí Avia V-503A.
Motor M-137A je pro pevnou nebo elektricky stavitelnou případně autonomní vrtuli, olejový systém upraven pro plný akrobatický provoz a lety na zádech bez omezení, kopané akrobatické prvky povoleny, speciálně upravená kliková hřídel.
Závod pohonných jednotek LOM PRAHA s.p. nabízí opravu a údržbu motorů M132 (A, AK), M332 (A, AK, C), M337 (A, AK, C) a M137 (A, AZ).
V případě Vašeho zájmu můžete ZPJ kontaktovat na emailu: repairs@lompraha.cz
Více informací získáte na webu: www.zpjlompraha.com
Text: Pavel Lang
Foto: Aleš Ferra a Lucie Paličková
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |