Kde není poznání minulosti, nemůže být vize budoucnosti

Pomyslnou alfou a omegou pro LOM PRAHA s.p. byly a budou vyšší stupně údržby a předepsané práce na vrtulníkové technice vojenského letectva. O tom, co v nejbližších letech státní podnik čeká se ví: bitevní Bell AH-1Z Viper a víceúčelový Bell UH-1Y Venom. Avšak, kde není poznání minulosti, nemůže být vize budoucnosti.
Prvním typem vrtulníku opravovaným u předchůdce státního podniku LOM PRAHA, tj. Leteckých opraven Kbely (LOK), byla Mi-4. Prvních deset strojů č. 0126, 0225, 0325, 0425, 0426, 0526, 0625, 0726, 0751 a 0925 neboli s označením D-50 až D-60, přiletělo do tehdejšího Československa v roce 1956. Nejdřívějším zákazníkem LOK byla výše uvedená „Mi čtyřka“ č. 0126, na níž se aplikovaly čs. výsostné znaky a evidenční označení příslušnosti k 1. dopravnímu leteckému pluku Kbely. Vrtulníky Mi-4 se v Leteckých opravnách Kbely opravovaly do roku 1963.
Autor: Pavel Lang
Ilustrační foto: archiv LOM PRAHA, Petra Zaorala a 22. zVrL Náměšť nad Oslavou